Na 18. seji, dne 9.1. 2025 je ob sprejemanju proračuna Občine Idrija župan seznanil svetnike o nakupu aplikacije, za katero je bil predlagan amandma Liste Odgovorni za občino Idrija.
To odločitev je župan sprejel tik pred samo sejo, dne 8.1. 2025. Za nakup je namenil sredstva iz splošne proračunske rezervacije v breme tekočega proračuna. Gre za sredstva za naloge, ki niso bile predvidene v sprejetem proračunu 23/24, a se jih naknadno oceni kot nujne za izvajanje dogovorjenih nalog.
Konec dober, vse dobro – pa vendarle si taktiziranje župana zasluži javno besedo. Dne 6. 1. 2025 smo zaradi manjka povratne informacije bili primorani vložiti amandma k proračunu, saj nismo bili obveščeni o županovi odločitvi. Tudi na Odboru za gospodarske javne službe, (le tri dni pred sejo občinskega sveta, kjer je bil amandma predstavljen) župan odbornikov ni seznanil o svoji nameri, da bo za izvajanje “dogovorjenih nalog” na pobudo KS Mesto Idrija izvedel nakup aplikacije. Župan je od pobude KS mesto Idrija dalje zgolj čakal, ali bo amandma vložen. Ker nam ga je kljub prazničnemu času uspelo pripraviti in je župan ocenil, da bi lahko bil celo sprejet, je v zadnjem hipu, to je dan pred sejo občinskega sveta, raje sam izvedel nakup aplikacije.
Na podlagi predhodne predstavitve razlogov za nakup, je župan brez, da bi vnaprej podal svoje stališče in odločitev, pošteno politično delo liste pri pripravi amandmaja raje spreobrnil v taktiziranje s ciljem minimaliziranja dela liste. Kot opomnik vsem svetnikom, kako se vodi LKS politiko — deli in vladaj. Prikaz, da za župana delo v svetu sploh ni potrebno, saj so za njega svetniki prvenstveno zgolj v funkciji glasovanja.
V primeru, da amandmaja ne bi uspeli vložiti, bi občani verjetno ostali praznih rok. Nakup, kar naenkrat ne bi bil več tako “nujno” potreben. Župan si je – se oproščamo izrazu – kot nekakšen “bully”, zadnji dan kljub vloženemu amandmaju vzel čas še za nagajanje naši svetniški skupini. Kaj mu je tega treba bilo?! Kvalitetne amandmaje vsak vizionarski župan podpre, ne glede na to, katera politična skupina jih pripravi. Za takšno dokazovanje na funkciji župana ni bilo nobenega razloga. Poleg vsebine lahko župan tudi s formo izkaže svoj pogled na delo svetnikov in vodenje občine. Vsaj tukaj že dolgo vemo, kje smo: pri viziji občine z risbico na A4 listu.
Po pojasnilih, ki smo jih prejeli tik pred sejo in na sami seji, smo zato amandma umaknili, saj ni bil več potreben. Kljub temu smatramo, da je bil način delovanja župana neustrezen in neprimeren. Obvestilo župana bi vsekakor morali prejeti že v fazi dogovarjanja, saj v tem primeru čas za pripravo amandmaja sploh ne bi bil potreben. Čas svetnikov za pregled proračuna in aktivno delovanje je namreč omejen. Takšen pristop župana je zato zgolj še eden od pokazateljev, da skrb za transparentno delovanje občine sploh ni v delovnem planu in na županovi prioritetni listi. Namesto, da bi bili postopki v 6 letih vodenja občine jasni, pregledni in učinkovito podprti s strani občinske uprave, si jih župan vedno znova in vsakokrat sproti prilagodi! Možnosti za predlaganje dobrih rešitev je še na mnogih področjih, a kaj bi o tem. Tukaj bi se lahko župan po milji volji vsak dan dokazoval in ne samo zadnji dan pred glasovanjem o amandmaju. Čeprav takšen način odločanja spada v rang male šole, vsaj vemo, da imamo opravka z šerifom in spoliranim ogledalom.
Skupni cilj Liste za občino Idrija in KS Mesto Idrija je bil vendarle dosežen. Namesto, da bi svetniki odločali o predlaganem amandmaju, je to v svojo odločitev prevzel župan kot “nujno nalogo” v okviru tekočega proračuna. Samo, da bi bilo delo liste občanom čim manj vidno.
Sedaj čakamo zgolj še, da župan vzpostavi aplikacijo in da nato občanom kot smo predlagali še predstavimo možnosti spletnega vpogleda v proračun.